In memoriam Christ Nuitermans

Christ Nuitermans  26-01-1952 – 7-12-2022

Christ werd in 2011 lid van Stichting C.C. ’t Aogje.

Eind jaren 70 was hij ook al eens lid van de Stichting, toen was hij een van de muzikanten van de Klankentappers, de voorlopers van de huidige Bielopers.

In de jaren dat Christ lid was, was hij enthousiast en actief binnen de Stichting en binnen de commissie BuitenGebeuren. Waar er spullen opgebouwd moesten worden, was Christ bezig. Hij reed af en aan met zijn bus of werd ingezet als bezemwagen tijdens de optocht op carnavalszondag. Tijdens het opbouwen van de markt, op de dag van de optocht, zorgde hij voor verse zelfgemaakte erwtensoep voor iedereen die meehielp.

We kennen Christ ook als een van de chauffeurs op onze bus. Heel vaak bracht hij ons allen van het ene feestje naar het andere. Ook zorgde hij samen met Dennis voor het onderhoud aan de bus. De laatste keer dat hij de bus bestuurde was tijdens het rondbrengen van de kerstattenties. Vanwege Corona konden we toen geen gezamenlijke activiteiten organiseren, Christ zorgde ervoor dat wij als bestuur bij alle leden even langs konden gaan. Als hij de bus niet hoefde te rijden was hij graag samen met Jeanne aanwezig op een van de vele feesten, altijd vrolijk en geïnteresseerd in anderen.

Naast zijn werkzaamheden binnen BuitenGebeuren was Christ ook heel actief bij de Aogse Avonden. In het begin in het koor, later ook als acteur en tekstschrijver. Deze avonden vonden vaak plaats  rond zijn verjaardag, dit werd dan ook uitbundig gevierd in de kelder onder het podium.

Sinds een jaar ging het qua gezondheid steeds minder goed met hem. Op activiteiten probeerde hij even aanwezig te zijn om toch nog even sfeer te proeven, te kletsen en een pilsje te drinken. Tijdens de afgelopen 11/11 viering op zaterdag 12 november 2022, vierde Christ zijn 11 jarig jubileum binnen de Stichting. Hij werd trots toegesproken door zijn eigen zoon Dennis, die sinds 2021 voorzitter is van de C.C. Tijdens deze toespraak was het stil, iedereen toonde diep respect voor Christ, hoe hij al die jaren zich inzette voor de Stichting en hoe sterk hij zijn ziekte droeg. We zijn dankbaar dat hij en Jeanne bij deze viering aanwezig waren.

Nu zijn er alleen nog mooie en leuke herinneringen aan Christ, deze zullen we binnen de Stichting nooit vergeten.

Wij zullen Christ missen binnen C.C. ’t  Aogje en wensen Jeanne, de kinderen en kleinkinderen, verdere familie en vrienden veel sterkte met dit verlies.

Namens alle leden van Stichting C.C. ’t Aogje,
Maaike van Twist,